אמא לא הייתה כזאת

בית >>

בלוג מאמרים

אמא לא הייתה כזאת

אמא לא הייתה כזאת

שיחה בין שני הילדים שלי, הבן הגדול (16) אומר לבת (9), אמא פעם לא הייתה "כזאת". הקטנה אומרת לו למה? מה זה כזאת?. הבן עונה, רגועה, מקשיבה, מלאה בכיף. אמא הייתה מאוד עצובה ורגזנית.

עכשיו היא מרשה לך לישון איתם במיטה, לנו היא לא הרשתה. פעם כשהיא הייתה מגיעה מהעבודה אי אפשר היה  לדבר איתה, או לספר לה מה היה בבית ספר. קודם הייתה מבקשת רגע, אני צריכה להירגע ואח"כ נשוחח. ותמיד האח"כ היה נעלם. בגלל שהיא אח"כ הייתה מספרת לאבא כמה רע לה בעבודה. כמה היא שונאת את מה שהיא עושה, כמה היא לא יכולה יותר.

ואני לא רציתי להוסיף ולהכביד עליה אז הייתי אומר שהכל בסדר. אבל לא הכל היה בסדר. היא כל הזמן רצתה שהכל יהיה מסודר. ואוף כמה זה היה מעצבן. מה רצינו בסה"כ לדבר איתה ולספר לה. ושיהיה לה כיף בעבודה. ולנו יהיה כיף שהיא שמחה.

(גרונות חונקות את גרוני, בכל זאת הוא מספר עלי. כן עלי.. כמה לא נעים לשמוע את האמת, פעם לא היה כיף איתי ואני לא שמתי לב. הייתי שקועה בכמה לא טוב לי בעבודה וכמה אני סובלת עד שלא הרגשתי שאני לא נחמדה..  תחושת תסכול שמגיעים מעבודה ומתחילים משמרת שנייה).

והוא ממשיך ומספר לה…

את יודעת. רק אחרי שאמא עזבה את העבודה היא השתנתה ועכשיו לאמא שלנו כיף והיא מאושרת . ואת תזכרי רק את זה כי אמא איתנו. היא עושה את מה שהיא אוהבת, והיא מאושרת. וגם אנחנו. עכשיו זה שונה!

בבית רגוע, אין כעס, אין בכי ולנו הכי כיף שיש לנו הורים שעושים את מה שהם עושים.  הוא מוסיף ואומר, מה שבטוח הילדים שלי לא יסבלו. כי אני יעשה את מה שאני אוהב וככה הילדים שלי לא יסבלו.

ואני עדיין מהצד, חושבת לעצמי כמה הם עברו כשאני הייתי בריכוז עצמי כמה לא טוב  לי, לא עצרתי לרגע לשאול איך הם מרגישים.

ולכם הורים יקרים, אל תשארו איפה שלא טוב לכם בעד שום הון שבעולם. כשאתם לא מאושרים הילדים לא מאושרים. וכשאתם מאושרים הילדים שמחים וטוב להם.

היום ובכל רגע ורגע מודה על הטוב שיש לי ועל השינוי שעשיתי עבורי ועבור משפחתי.

התפטרתי ממקום עבודה "מסודר" ,עם משכורת טובה.  ויצאתי מ"עבדות לחירות"

אני עשיתי את  זה! גם אתם יכולים!

באהבה ללא תנאי וללא שיפוטיות