ההסכמה להיות בחוסר אונים מוחלט!

בית >>

בלוג מאמרים

ההסכמה להיות בחוסר אונים מוחלט!

ההסכמה להיות בחוסר אונים מוחלט!

עוצרת רגע, נושמת עמוק, ומרפה. ואז מזכירה לעצמי שיש חכמה ברוכה שמלווה אותי בכל צעד ומאפשרת לה להכנס.

הרגע שאת מבינה שאת לא יכולה יותר.  נגמרה התקווה. הרגע שאת עומדת מול ״קיר״! זה הרגע שבו שאת מרגישה שהכל סוגר וחסום. הרגע של תחושת  אונים וחוסר וודאות.

בדרך כלל, יש ״פתרון חיצוני״ קניות, טלויזיה, אוכל, הסתגרות , חברה. כל אחת והפתרון החיצוני שהיא סיגלה לעצמה.

משתפת ברגע שלי, הרגע הזה שבו אני עמדתי מול ״קיר״ חוסר אונים מפחיד. אני היא זאת שאיבדה שליטה לרגע על הגוף הפיזי.

אני עומדת מול סיטואציה  שאני לא יודעת איך להתמודד איתה ואין לי גם את הכוח. אני מרגישה את כל הגוף מתפרק. אני שואלת את עצמי מה קרה? בכי עם קול, והדמעות…

מה יש לי לעשות? מחליטה, להרים את הראש לשמיים לאלוהים ומבקשת ממנו, כוון אותי לדעת מה רצונך בסיטואציה הזאת. מה גורם לי להרגיש ככה?

מה עובר עלי? למה אני בוכה כל כך? מה אתה רוצה ממני עכשיו? עצם השאלות משהו קורה. אני מפנה לכח גדול ממני, כי אני לא יודעת באמת את כל התשובות. זאת לא דרמה, מה בסהכ קרה? אני שואלת את עצמי. אז למה אני יוצרת דרמה? והבכי לא מפסיק. ועולה בין תחושה של תלות… התגובה של הסיטואציה החזירה אותי לתלות. את שוב תלויה בו! את שוב תלויה באחרים!

הרגש מתפוצץ לי בבטן וכואבת הבטן ומתכווץ הלב מה שוב? אני זוכרת את החוויה ואת ההסכמה להרגיש.

כאן מגיעה הסכמה להיות בחוסר אונים ולצעוק בקול רם אין לי כוח להתמודד עם מה ששלחת לי!!!

כן אני תלויה לפעמים יותר ולפעמים פחות. אז למה הדרמה? השיח ביני לבין עצמי מתיש אך הכרחי כי הרי אין באמת שוב דבר בחוץ.. כל המציאות היא פנימית היא לא חיצונית. אף אחד לא יודע שזה מה שאני עוברת!! כולם חיים ואת בתוך דרמה שיצרת בתוכך. זה גם רגע של חיבור עם קסם, הרבה יותר גדול ממני שמנחה אותי…

הקול בתוכי אומר – את בחוסר אונים מול התלות שיצרת עשי משהו!!!

יש לך בחירה – באיזה דרך חיים את רוצה לבחור?

ב12 הצעדים אנחנו לומדים שיש 2 דרכים, דרך החלמה או דרך המחלה (פתרון חיצוני שסיגלנו) אצלי זה היה קניות ואוכל ותלות באנשים, בבן זוג, בעבודה ועוד….

  • האחת, ״המחלה״ (פתרון חיצוני) בתוכנית קוראים לה התמכרות, לברוח למה שאת רגילה…לישן, למוכר
  • השנייה,החלמה דרך הרוח, להישאר ולבקש עזרה מהבורא דרך תפילה וידיעה שרק הוא יוציא אותך עכשיו מהמקום בו את נמצאת!

בחרתי בדרך השניה, לעצור ולבקש עזרה. זועקת, אלוהים תעזור לי!!!!ברגע כזה  – יורדת הארה עם אור גדול פלא לא מוסבר שאי אפשר לתאר במילים. אין מספיק מילים לתאר את התחושה הזאת שאת בוחרת בהסכמה אין לי יכולת לשלוט קח תעשה מה שאתה רוצה.

הרגש שליווה אותי, כי אנחנו מונעים מהרגש שמתקיים בתוכנו ושגורם לנו לברוח ולא להתמודד איתו. קשה ומפחיד להתמודד  – בהבנה, אני תלויה יגרום לי שוב לפעול לא נכון, לא רוצה לברוח לאוכל או לקניות או להתחבר.

בבקשה תראה לי מה נכון – הנני מוסרת לך את רצונותי, (צעד 3, מתוך 12 הצעדים) מוסרת לך את החוסר אונים שלי…

הנני!!!

עשה בי כרצונך ועשה אותי יודעת ממש בתפילה זה החיבור שלי לעולם הרוח, לאלוהים, ולאפשרות לשאת תפילה – להתחבר לכוח גדול מאיתנו. (כמו בתוכנית 12 הצעדים) ביהדות ובכל המסורות מדברים על כוח גדול מאיתנו. אלוהים כל אחד לפי וכפי שהוא מבין אותו. הבורא שלי ממש מציל אותי .

ואז קול גדול קורא באותם רגעים

צאי מהריכוז העצמי שלך – זה יחלוף

צאי מהריכוז העצמי שלך – זה יחלוף

ריכוז עצמי זה סוג של הוויה שנמצאים עם עצמנו ושאנחנו במרכז העולם. העיסוק הוא רק בנו!! אין אחר. אני (אגו) :אמורים, חייבים, רוצים. כשאנחנו מחוברים לאגו (אני יכולה הכל) יש התנגדות לרוח. וזה מה שקורה לנו בדרך כלל – התנגדות.

התחלתי לחזור על המנטרה, צאי מהריכוז העצמי שלך , תחשבי על המשפחה שאוהבת אותך, תחשבי כמה אלוהים זקוק לך בעולם הזה. כאן זה קורה, משהו מתחיל להרגע ולקבל חכמה אחרת שמעל השכל, מעל כל היגיון. מרגישה את הכיווץ משתחרר, מרגישה איך התאים מקבלים דם בחזרה. איך הלב משתחרר, הרגלים יכולות לעמוד, הידיים נפתחות –  והרוגע הלא מוסבר נכנס ואיתו גם רוח – משב של רוח נעים של שקט….

ואז חיוך רחב והודייה על הרגע, השיעור, הניסיון ובעיקר הזכות להיות מובלת דרך הרוח מבלי להיטלטל דרכה פשוט לתת לאלוהים לעבור דרכי בכל רגע של פחד, חרדה, ייאוש, תלות או כל רגש אחר. הוא שם!!!

אם רק נזכור באותם רגעים קשים שאנחנו במסע רוחני נוכל להבין שאנחנו בני אנוש שצועדים בה על מנת לחשוף את רצון הבורא….

מאחלת לכולנו שהשנה נתרגל פתיחות מול האירועים שמגיעים אלינו, וכשיתעורר הפחד נדע שיש מישהו שמחזיק אותנו תמיד.

שנה טובה מלאה אמונה ואמון בדרך

באהבה כוכבה,