תחושת בדידות – מהי בדידות?

בית >>

בלוג מאמרים

תחושת בדידות – מהי בדידות?

תחושת בדידות – מהי בדידות?

חווית בדידות

– חוסר באהבה, חסימה בנינו לבין אלוהים, ריכוז עצמי. ככל שנהיה בריכוז עצמי כך נתרחק מאלוהים כפי שאתם מבינים אותו.

 

כשאנחנו שואלים את עצמנו מהי בדידות?  לחצו לצפות בהרצאה שהכנתי עבורכם.

 

בדידות היא מצב, מצב רגשי, מצב תפיסתי, מצב של ההכרה. בדידות היא מצב של חוסר. כשאנחנו בודדים חסר לנו משהו.

מה המסך שמסתיר? עצם זה שאנחנו מחפשים פתרונות בחוץ, נרגיש בדידות. אך אם נחקור בתוכנו. מיהו הבודד בתוכנו? נקבל תשובות מתוכנו  ואז נקבל ניצוצות של שקט.

כל פעולה שנעשה תוריד את המסך שמסתיר אותנו. ברגעי בדידות חשוב שנזכור שאלה הם רק רגעים וזה לא מתמשך לנצח! לעשות פעולות רוחניות וגשמיות ואז זה נעלם. זה תרגול ומיומנות לזהות את החוויה ולצאת ממנה ע״י פעולות.

מדיטציה – התבוננות פנימית

קריאה

כתיבה -בתוכנית קוראים לזה אסירות תודה

תפילה

הליכה בחוץ

אחרי פעולות יש תחושה של מלאות זה גם רוחני.לא חייבים לצאת אפשר לעשות פעולות רוחניות גם אם נדליק לעצמנו נר ונראה את האור דרכו. הרב קוק אמר, ״כל עוד הנר דולק אפשר לתקן״. הבדידות היא רגעית ולא לנצח.

כשאני זוכרת את עצמי בבדידות כל הזמן פחדתי ממנה, פחדתי להשאר לבד עם עצמי לא הכרתי את עצמי. הבנתי שאני ועצמי זה אסון גדול… פתאום כל הזכרונות של הילדות עולים.

שכחו אותי באוטובוס כשהייתי ב5. אמא וסבתא שלי ירדו מהאוטובוס ופשוט השאירו אותי שם. הגעתי עם הנהג לתחנת המשטרה (אם זה היה קורה היום היו לוקחים אותי למשפחה אומנת(:). השוטר לקח אותי הביתה, מזלי שידעתי את כתובת הבית. נכנסתי הביתה כולם שמחים ומאושרים ועסוקים בעצמם. אף אחד לא שם לב שאני אינני…. זאת חוויה  שהובילה אותי בבדידות המון. אך הפסקתי להזדהות איתה ולתת לה ״כוח״. היום, אני מבינה שיש לי זכות בחירה. בהמשך תראו כמה נתיבים יש לכם לבחור.

כלי מתוך 12 הצעדים , בזמן הבדידות להסתכל על עצמי מהצד.ֿ להפסיק להזדהות עם הילדה הקטנה ששכחו אותה באוטבוס ולהרפות. לתת לעצמי חיבוק ולהיות החברה של עצמי ולא לפחד להישאר עם עצמי לבד. כי בסופו של יום יש לי אותי וזה המון…. ויכול להיות גם כיף…

מצב של בדידות או חוויה של בדידות זאת הרגשה גם של דחייה. זה קורה בזוגיות. יש רגעים שיש בדידות נוראית שתוקפת. ומתחיל דיאלוג או ויכוח את אהובה?הוא דוחה אותך?אין לך ביטחון? ואז יש גם תחושות פיזיות של מחנק או קוצר נשימה.

מצאתי שאחת הדרכים לצאת משם היא כנות, לדבר על זה. כמו בצעד שני מתוך 12 הצעדים, לדבר בכנות על התחושות. כשאנחנו בכנות ומדברים על זה אנחנו מאפשרים לעצמנו לצאת מהרחמיים העצמיים שהשתלטו עלינו בבדידות. כשאנחנו מדברים בכנות, אנחנו לא מזדהים עם הבדידות אלא מסתכלים עליה מהצד. (ממש לראות אותנו מהצד עם הבדידות ועם הרחמים העצמיים).

נמצאים בצומת –  אפשר לבחור בשתי דרכים:

אחת, להתמכר לרחמים העצמיים ונהיה איתם.

השנייה,לעשות פעולות להוצאה מרחמים עצמיים. ולהזכיר זה רגע חולף ולזכור את זה. ״דוד המלך אמר, גם זה יעבור)…

בחירה –אתם  בצומת? עשו – בחירה. לבחירה,  יש כמה נתיבים:

  • רחמים עצמיים
  • התמסכנות
  • התקרבנות
  • לברוח מהבדידות ע״י אמצעים חיצוניים, אוכל, קניות,מע׳ יחסים,אלכוהול ועוד..
  • להזדהות עם הבדידות
  • להתמודד בכנות ולדבר על זה
  • פעולות רוחניות,קריאה,כתיבה,פנייה לבורא
  • נכניס אהבה במקום בדידות – לא לשתף איתה פעולה

בדידות הדבר הטוב בה, שהיא מראה לנו שאנחנו בצומת. בכל רגע ורגע זאת צומת בחירה בנינו לבין אלוהים. זה פוגש אותנו אנחנו צריכים ולבחור באהבה. בוחרים באהבה אנחנו לא צריכים שירצו אותנו, לא מרגישים דחויים, אנחנו מרגישים אוהבים ואז תודה לאל.

מוזמנים באהבה להכניס אהבה במקום בדידות – בהשראה של נתי רונאל

להתמיד בדרך ואלוהים ימשיך…..

הרצאה מוקלטת לנוחויותכם